De eerste dag

Voor de vakantie had ik een vraag neergelegd op school over de taalontwikkeling van Broer.  Die leek mij niet zo heel best, gezien zijn resultaten. Mijn “vriendin” de Intern Begeleider moest hier natuurlijk wel iets van vinden.

In het verleden zijn er nogal wat voorvallen geweest omtrent Grote Broer, waardoor wij elkaar ernstig mijden en al het contact via de Directie loopt, maar nu was het toch wel het handigst als we elkaar zouden spreken.  Afbeeldingsresultaat voor bulstronk

En zo geschiedde.. Vandaag zocht ze contact en hebben we direct besloten om maar meteen te bellen. “Dan zijn we er maar vanaf” dacht ik. En ik gok zij ook.

Wat Broer betreft kon ze mij redelijk gerust stellen. Ik ben wel zo, dat ik iemand dan ook wel een kans geef en van het goede uit ga. Ze zal echt haar kennis hebben op dit gebied, alleen qua communicatie is ze nogal onhandig. Dat bleek nu ook weer…

Ze dacht stiekem nog even “de situatie Grote Broer” aan te halen. En dat ze mij er misschien toch nog over moest spreken enzo. En dat er misschien nog wel wat besloten moest worden, ondanks dat er al dingen besloten waren en zij dat eigenlijk toch wel anders zag.

Stukje geschiedenis: Meerder malen heb ik aangegeven dat De Behandelaar van Grote Broer eens langs moest komen. Zij hebben verstand van wat school nodig heeft en wat Grote Broer nodig heeft. Zij houdt dit tegen. Ze weet het zelf beter vind ze.
Echter hield zij zich steeds niet aan afspraken, waardoor ik , op advies van Behandelaar, een klacht heb ingediend. En sindsdien dus het vermijden van elkaar..

Ik heb haar het volgende voorgesteld:
Of we gaan het op haar manier doen en aangezien zij alles zo vreselijk goed weet, verwacht ik dat alles ook goed zal blijven gaan en hoeft ze niet te proberen om contact met mij op te zoeken als het niet goed gaat.
Of ze gaat contact opnemen met Behandelaar en met hem in discussie.

In beide gevallen vond ik dat ik er goed vanaf kwam. “Vriendin” viel stil en zei enkel: We houden contact.

Nou..dat zullen we nog wel eens zien.

Volgens de terug-gekomen-van-zwangerschapsverlof-juf had Grote Broer een topdag vandaag. En met dat gegeven sluiten we dan ook vrolijk de dag af.

Plaats een reactie